history

Vans prekės ženklo istorija

Pirmieji žingsniai: Van Doren Rubber Company

Broliai Paul Van Doren ir James Van Doren kartu su partneriais Gordon Lee ir Serge Delia oficialiai atidarė Van Doren Rubber Company, dabar žinomą kaip Vans, 1966 m. kovo 16 d. Anaheime, Kalifornijoje.

Tą pirmąjį rytą 12 klientų įsigijo batus, kurie buvo pagaminti tą pačią dieną ir paruošti atsiimti popietę. Vans #44 denio batai, dabar žinomi kaip Vans Authentic, kainavo nuo 2,29 iki 4,29 dolerio.

Pirmoji Vans parduotuvė

Vans buvo priversti atidaryti daugiau prekybos vietų, pirmoji atskira parduotuvė buvo įkurta Costa Mesa mieste.

Jie pridėjo iš viso 9 naujas parduotuves, tačiau tik 4 buvo pelningos. Nors buhalteris rekomendavo uždaryti nuostolingas parduotuves, Vans komanda teigė, kad jie iš tikrųjų turėtų atidaryti daugiau parduotuvių.

Jie argumentavo, kad daugiau parduotuvių reiškia didesnę gamybos apimtį ir gamybos sąnaudas, kurios padidins pelną ir taip kompensuos nuostolingas parduotuves.

Dėl to Vans praktiškai atidarinėjo po parduotuvę kiekvieną savaitę. Ši strategija buvo vidutiniškai sėkminga, ir Vans vos išgyveno šiuo laikotarpiu.

Vans Waffel Padas

Vans taip pat buvo šviesmečiais priekyje konkurentų pagal pritaikomumą. Dėl to, kad mažmeninė prekyba ir gamyba buvo taip glaudžiai susijusios, klientai galėjo tiesiog patys susikurti savo batus. Jei potencialus pirkėjas atsinešdavo tinkamą audinį, Vans pagamindavo jam unikalią batų porą per naktį.

Šildant, spaudžiant ir gofruojant gumą formoje, Vans pagamindavo pado dalis, kurios buvo patvarios ir lankščios – puikiai tinkančios važinėjimui riedlente.

Logo "Vans"

Originalų Vans riedlenčių logotipą sukūrė Markas Van Dorenas, tuometinio prezidento ir bendrasavininko James Van Doreno sūnus, būdamas vos 13 metų. Marko dizainas buvo trafaretas, leidžiantis logotipą purkšti ant riedlenčių.

Šis dizainas buvo įtrauktas į kulno juostelę ant Style 95, vieno iš ankstyvųjų Vans riedlenčių batų. Marko susidomėjimas riedlentėmis paskatino Vans gaminti riedlenčių batus.

Riedlenčių kultūra

1970-aisiais Vans glaudžiai susipynė su riedlenčių kultūra. Bendradarbiavimas su legendiniais riedlentininkais, tokiais kaip Stacy Peralta, Tony Alva ir Steve Caballero, padėjo sukurti ikoniškus modelius, tokius kaip Vans Era ir Half Cab.

Stacy Peralta buvo vienas iš legendinės riedlentininkų grupės "Z-Boys" įkūrėjų vėlyvais 1970-aisiais. Jis laikomas vienu iš pagrindinių vertikalaus riedlenčių sporto pradininkų ir žinomas dėl savo revoliucinių triukų ir važiavimo stiliaus. Stacy Peralta bendradarbiavo su Vans ankstyvosiomis jų partnerystės dienomis, o svarbus šio bendradarbiavimo rezultatas buvo ikoniško Vans Era batų modelio sukūrimas. Peralta atliko svarbų vaidmenį šio modelio kūrime, kuris tapo neatsiejama riedlenčių kultūros dalimi.

Tony Alva buvo vienas iš riedlenčių sporto pradininkų 1970-ųjų pabaigoje. Jis yra garsiosios "Z-Boys" grupės narys, kuri tapo riedlenčių revoliucijos Pietų Kalifornijoje simboliu. Alva yra žinomas dėl savo agresyvaus stiliaus ir išskirtinių įgūdžių ant vertikalių rampų.

Tony Alva važinėja riedlente Toronte, Kanadoje, 1977 m. rugsėjo 17 d.

Steve Caballero

Steve Caballero yra riedlenčių legenda, iškilusi nuo 1980-ųjų. Jis garsėja savo unikaliu stiliumi, techniniais sugebėjimais ir daugybe išvystytų triukų.

Vans sukūrė ikonišką batų modelį pavadinimu Vans Half Cab, įkvėptą Steve Caballero, kuris buvo žinomas dėl savo aukštų ollie šuolių. Half Cab buvo išleistas 1991 metais ir buvo vienas pirmųjų modelių, specialiai sukurtų riedlenčių sportui. Šis modelis greitai tapo riedlenčių kultūros simboliu ir vienu iš populiariausių Vans produktų.

Steve Caballero važinėjo su pora Vans šachmatinių aukštų batų 1984 metais.

Tony Hawk jau daugelį metų yra Vans remiamas sportininkas.

Prekės ženklas aprūpino jį avalyne ir drabužiais bei rėmė įvairius jo projektus ir renginius. Tony Hawk bendradarbiavo su Vans, kurdamas specialias avalynės ir drabužių kolekcijas. Šiose kolekcijose dažnai buvo unikalūs dizainai ir elementai, atspindintys Tony Hawk stilių ir asmenybę. Tony Hawk ir Vans aktyviai remia riedlenčių sporto plėtrą tarp jaunimo.

Jie organizuoja stovyklas, dirbtuves ir kitas programas jauniems riedlentininkams, padedančias jiems tobulinti įgūdžius ir siekti naujų aukštumų.

Vans „Off the Wall“

Kampanija „Off the Wall“ tapo ikoniška Vans prekės ženklui ir reikšmingai formavo jo įvaizdį bei pozicionavimą. Štai trumpa pirmosios „Off the Wall“ reklaminės kampanijos istorija: pirmoji „Off the Wall“ reklaminė kampanija buvo pradėta 1976 m. „Off the Wall“ sąvoka (reiškianti „už normos ribų“ arba „neįprastas“) buvo pagrįsta laisvės, saviraiškos ir nonkonformizmo idėja. Ji skatino jaunimą išsilaisvinti iš apribojimų ir išreikšti savo individualumą per stilių ir riedlenčių sportą.

„Off the Wall“ kampanija buvo pristatyta kaip įvairių spausdintų skelbimų, plakatų ir reklaminių klipų serija. Juose buvo rodomi riedlentininkai ir dviratininkai, atliekantys triukus unikaliose ir ekstremaliose vietose, tokiose kaip tušti baseinai, kalnų šlaitai ir betono sienos. Tai perteikė ribų laužymo idėją ir pasaulio matymą kaip kūrybiškumo ir saviraiškos aikštelę.

„Off the Wall“ reklama tapo laisvės ir autentiškumo simboliu, išskirdama Vans iš kitų prekių ženklų. Ji padėjo prekės ženklui pritraukti jaunimo, ypač riedlentininkų, dėmesį, kurie tapatinosi su nonkonformizmo ir individualumo idėjomis. Kampanija taip pat įtvirtino Vans kaip ikonišką prekių ženklą ekstremalių sporto šakų ir gatvės kultūros pasaulyje. Pirmoji „Off the Wall“ reklaminė kampanija buvo atspirties taškas tolesniam Vans augimui ir įsitvirtinimui kaip ikoniško riedlenčių ir jaunimo kultūros simbolio.

 

Vans batai tapo ikoniški dėl popkultūros. Vienas garsiausių pavyzdžių yra 1982 metų filmas „Fast Times at Ridgemont High“, kuriame Seano Penno personažas Jeffas Spicoli avėjo Vans Slip-On sportbačius su šachmatų lentos raštu.

„‘Fast Times’ tikrai padarė mus žinomus. Prieš filmą buvome apie 20 milijonų dolerių vertės kompanija, o po jo – siekėme 40-45 milijonų dolerių apyvartos.“ – Steve Van Doren (Vans įkūrėjo Paulo Van Doreno sūnus)

„Vans visuomet rėmėsi idėja, kad mums nereikia jokių įmantrybių – mums tereikia apsiauti batus ir eiti daryti savo dalykų.“ 

Steve Van Doren